söndag 17 april 2011

Fångade på bild

En vän, Tom AAfloen hakade på en världsomspännade idé med en Photowalk en speciell dag för ett par år sedan. Bilderna är tagna av Ulrika MacGregor som var med på promenaden tillsammans med sin dotter. Tror vi var ett 20-tal entusiaster som var ute och motionerade våra kameror. Många underliga blombilder blev det ;)

Pappret är Bo Bunnys Mamarazzi serie. Ett par fotomattor, ruggade i kanterna med reprints Edge scraper, en tag utstansad med en die från Bosskut, lite spets från Pappersarken och sen var den klar.Bokstäverna är från American craft och är infärgade med Promarker pennor till rätt nyans. 


 Bilden på min underbara man har min lilla son tagit med min Iphone. Den är inte helt skarp och hela huvudet är ju verkligen inte med men jag gillar bilden! Håkan ser ut som en mjukis och jag gillar tanken på att det är så Samuel ser honom :)

Bakgrunds pappret tror jag är K&Co, rutorna är Graphic 45 och stjärnorna har jag glömt. På tagen som förövrigt är posten orginal har jag stämplat med en Inkido stämpel, skrynklat och chalkat lite innan jag skrev min text. Gubben i rutan är också Graphic 45. Rubriken är QK Bouquet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar