söndag 2 oktober 2016

Mixed media bok

Jag hittade en underbar bok eller bokomslag från prima i en rea-korg hos en butik och tänkte att den är perfekt att leka med färger på. Denna hade resist på sig från början men jag hade lika gärna kunnat gjort det själv med emossing eller vax i stencil.

Men nu behövde jag bara leka med mister och sedan fästa den underbara chipboarden från Wycinanka på framsidan.
På insidan fick jag jobba lite hårdare då den var helt naturell från början. Misterna åkte fram igen men i helt andra färger, man måste ju utmana sig lite eller hur?

Sen ett par stenciler från 13@rts och svart akrylfärg i dom. Och på med underbara tredimensionella splash ink!
Insidan av baksidan vill ejag ha ett träd på kände jag och till det chipboardfiguren med pappan och barnet. Det är ju Håkan och Cassandra såklart! Färgat med mister i varma härliga färger och trädet kommer från en lånad stencil. Lite UTEE i guld också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar