onsdag 16 november 2016

Julkort

Inspirationen kom från den underbara järnek kransen från Wycinanka som jag kände att jag ville ha kritvit. Sen växte dom andra färgerna fram för att kontrastera och lyfta fram kransen. 

Jag färgade in hela kransen med den genomskinliga versamark dynan som är alldeles klistrig och go vilket gör det lätt att fästa massor av vitt embossingpulver på. Smälte försiktigt pulvret och fick en underbart blank, nästan emaljerad yta. 

Banner och bokstäver färgade jag in med de små distressdynorna innan jag fäste dom och vimplarna med 3D kuddar. 

Kände att något saknades... ville ha lite vitt men på bakgrunden och funderade på snöflingor men kom på att det så klart skulle vara lite smält embossingpulver som får ge känslan av snö. 

Kanterna på alla papper är skrapade och infärgade med mini distress stämpeldynan i brunt.

Ramar in kortet lite extra!
Är det något ni undrar hur jag gjort eller vill veta mer om så säg bara till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar