onsdag 11 januari 2017

Create art

Jag fick en utmaning att göra en tavla och jag visste att jag ville ha med en sliten gammal pensel som huvudfigur på tavlan.




Men först byggde jag lite struktur med molding paste och gel medium.

Lite torra våtservetter med härlig struktur fick också vara med i botten.







Sen fyllde jag på med ännu mer struktur från flakes, kulor och mer flakes.









Sen fyllde jag på med fibrer och tjockt embossing pulver i guld.









Sen tog jag fram färger!







När jag fått på riktigt mycket färg kände jag ändå att något saknades så med hjälp av en stencil la jag till text på tavlan och färgade in även denna. Först färgade jag den svart och sedan färgade jag ytan med hjälp av embossingpulver guld.



Den här var riktigt rolig att göra!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar