tisdag 2 januari 2018

Akvarell jul


Det finns ett stort intresse för akvarellfärger just nu och vattenbaserad färg och lek med pigment och Fru Limegrön har perfekta produkter för detta från 13 arts.

På detta kort har jag målat med färgpigment och mister från 13@rts! Bakgrunden är gjord med rainbow colors som är ett pigmentpulver i en himla smidig fiffig flaska så att det är lätt att få ut lagom med färg utan att spilla. Jag sprayat vatten på bakgrunden, strött på några korn färg och sedan sprayat med vatten igen. Jag har låtit färgen rinna över pappret och jag valde att låta det torka med tunnare färg i ena änden och mer färg i andra. Färgskiftningarna bidrar till att det blir mer levande och konstnärlig tycker jag :) Färgen heter Sky blue


Fågeln är stämplad och utklippt och målad med mister från 13@rts. Jag har droppat mist i en palett och målat med en vattenpensel. På grenen har jag även lagt samma snö-pastasom jag lagt längst ner på kortet. Där har jag även mixat i glitter för att få det ännu mer gnistrande!


Texten kommer från helt nya fantastiska stickers som Fru Limegrön släppt tillsammans med 13@rts på svenska!!! Dom är på transparent bakgrund och har många olika texter som passar till olika kort!



På himlen är det även det nya glittret från 13@rts :)



Material:
Pigment pulver Rainbow colors 
Mister
Snö
Glitter två sorter 2
Stickers (men dom svenska finns inte i webshopen, så maila bara om du vill ha ust dom)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar