söndag 10 juni 2018

Abstrakt målning


Som de flesta av er vet så är 13@rts en av de största leverantörerna till Fru Limegrön. Flera år i rad har du också vartit med på den fantiastiskt underbara eventet Stockholm hobby and craft och dom har också vid två tillfällen kommit till stockholm och hållit kurser med Stockholm scrappclass.

Dom har bland annat fantastiska akrylfärger och en färg som känns som en akrylfärg men som är vattenlöslig även efter att den torkat och det är en blanding av dessa två som jag använt på denna tavla.



Jag och några tjejer till åkte nämligen till Polen som 13@rts kommer ifrån och var med på deras Mixed media party. Med som kursledare var Fiona Paltridge som är en konstnär från Australien som började med abstrakt målning och som också tillhör 13@rts team.


Vi utforskade horisontlinje och lärde oss mer om hur man kan locka betraktarens öga till vissa delat av tavlan genom att använda sig av tredelningsregeln.



Fiona är en aldeles underbar lärare (utbildad pedagog dessutom) och jag är jätte nöjd med min tavla!
Det kommer att bli fler! Allt vi använde var akrylfärger och akryl-liknande färger samt splash ink och stenciler. Jag valde också att sätta titel på vilket man kanske inte alls ska men min tavla kommer hänga på jobbet och för alltid påminna mig om denna underbara helg och lärare!


Vill ni veta mer om exakt vilka färger jag använt är det bara att hojta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar