tisdag 25 september 2018

Memories

I våras gjorde jag en anteckningsbok i en färgskala som inte är min vanliga. Men jag gillar den och ska försöka göra nått mer åt det hållet igen!

Jag grundade först min bok med svart gesso, och när det var torrt målade jag ett tunnt lager med utspädd vit gesso över för att få den grå och skiftande. Sedan skar jag ut bitar av mönsterpapper från 13@rts och fäste med gel medium. Över papprena målade jag ett lager clear gesso för att skydda papprena från de kommande lagren. 

Nästa steg var stenciler med modeling paste, lite dekorationer gjorda av papperslera, lite spets, glas cabuchonger och chipboard. Allt fästes med gel medium och det mesta målades med vit gesso. 

Sen var det dags att gå loss med mister för att få färg. Jag gillar att första mista med en färg och sedan spraya på med vatten tills jag får den effekten jag vill ha. Jag använde främst pearl olive green, chalk grey och pearl gold. 


Jag har också använt blyertspenna runt vissa dekorationer och så har jag torrborstat med vit gesso här och där. Vissa detaljer har jag faktiskt torrborstat med ytterst lite svart också.

Titeln fick jag till genom att först mista den grå och sedan gå på med versa mark dyna på nederdelen och borsta på med grönt shiny powder och torrborsta många gånger på överdelen.

Det var kul!

Säg bara till om det är något ni undrar över som vanligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar