onsdag 19 januari 2022

Old enough?

Jag har troligen nämnt en cool kille förut som heter Andy Skinner. Han är fantastiskt duktig på olika vintage tekniker och en källa till inspiration för mig. Han kommer förresten till Stockholm Hobby and Craft i september i år. Passa på att få en kurs med honom. Det ska jag, så många jag kan! 



Här har jag använt en teknik som han ofta använder, många bakgrunden ljust turkos och sedan måla över med härlig vete gul färg från Deco art Mixed media flud acrylics som heter transparent Transperant yellow iron oxide. 

Innan dess använde jag modeling paste genom en jätte snygg stencil från 13@rts. 

Stämplarna är också designade av Andy Skinner och finns äntligen i laget igen! På sidan till höger har jag stämplat med grå färg. Och på vänstra sidan har jag stämplat med svart dyna ett par gånger för att få det riktigt tydligt.


Kanterna är målade med svart Pitt big brush pen. Det är en cool penna som man kan sudda när man precis målat på den och när den torkat är den helt vattenfast. 

Om någon undrar över det något underliga formatet så kommer det sig av att jag gjort uppslaget i min junk journal. Häftet är ihop sytt av några olika små reklamblad och häften. 

Undrar ni något så hojta bara! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar