torsdag 24 november 2016

Kort

Nyss när jag var på en träff så gjorde jag några kort. här kommer dom.

Jag har lekt med 13 arts rainbow colors i färgen scarlet så klart men även lite bordeaux för att få djupet i färgen. 

På några ställen där jag ville komplettera lite men inte börja om med blött igen har jag använt distress ink i färgen aged mahogny. Dom små distress dynorna är jätte enkla att jobba med och ännu enklare att ta med och fru limegrön har alla färgerna! 

Sen har jag dekorerat lite till med tjockt embossingpulver (UTEE) i guld och sen klistrat på stjärnor och text urstansat i guldvellum. 



Mitt andra kort har jag också använt 13@rts rainbow colors på. Innan jag färgade in pappret stämplade jag och embossade med genomskinligt embossingpulver. Då fäster inte färgen där när jag färgar in pappret. 

Sen stämplade jag med en härlig stämpel från Lavinia och monterade framsidan på en kortstomme. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar