tisdag 29 augusti 2017

Gammal kärlek rostar aldrig?

Här är ett litet till synes enkelt projekt med många roliga tekniker på.

Jag börjar med ett hjärta i trä och lite olika mediums från 13@rts.
På en del av hjärtat lägger jag på gel medium med en palettkniv.

Sen tar jag ett skräp papper och lägger mot limmet (gel medium är ett sorts lim) och lyfter bort det igen. Då får jag en grov häftig struktur!
Men det var inte den jag var ute efter så jag tar bort lite lim och lägger på pappret och tar bort igen.

Då får jag från en struktur som är jätte härlig. Den är svår att få till med stenciler eller olika medium men med denna teknik är det lätt!

På andra delen av hjärtat stryker jag ut lite flytande lim. Sen strör jag på små glaspärlor (glassfiller) i kanten och längs kanten mot den andra strukturen.


Målar allt svart.

Efter att ha strukit på lite mer flytande lim gnuggar jag på shiny powder med fingret och får en härlig metallisk lyster.

Delen med glaspärlor väljer jag att istället göra min rostteknik på.

Avslutningsvis använder jag ett ljust silverfärgat shiny powder på rubriken med lite glitter på slutet.

Klart!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar