onsdag 14 december 2016

Julkort i blått

 

Pulverfärgerna från 13@arts är jätteroliga att leka med! Och jag gillar att tänka efter lite före så för att färgerna ska kunna flöda fritt och det ska hända spännande saker så började jag med en stencil från 13@rts och en stämpel som jag stämplade i svart och embgossade med genomskinligt pulver.

Pudrade på lite färg och så sprayade på med vatten!

Vill bara passa på att säga något om pappret också. Det är en speciell cardstock för mixed media som hanterar vattnet mycket bättre och som är helt grym att jobba med. Dessutom insåg jag alldeles nyss att den kostar typ halva priset av vanlig cardstock vilket gör den grym till kortstommar och  allt möjligt när man vill ha ett ganska slätt papper! 

När bakgrunden var helt torr embossade jag God jul på både kort och tag samt förstärkte granen med vit penna ovanpå grenarna. En paljett i form av en guldstjärna fick pryda toppen på båda granarna också och tagen fick även lite band. Kortet monterades på en svart kortstomme som gjorde att färgerna poppade lite extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar