torsdag 16 juni 2011

Grungeboard armband

Jag har gjort armband med grungeboard. Jag såg ett liknande armband på reprints blogg som Ulrika MacGregor gjort och googlade om det för att lära mig mer. Jag hittade en tutorial på splitcoast stampers och sen var det bara att köra.

Först skar jag till en remsa av grungeboard. Jag valde en med snirklor på till det ljusa armbandet, och till det gröna armbandet så embossade jag själv med en cuttlebug folder.

Sen målade jag hela med akrylfärg. När färgen torkat så sandpapprade jag på de upphöjda ytorna. Då fäster stämpeldynsfärgen där för på ytan målad med akrylfärg fäster inte vattenbaserad stämpeldynsfärg.

Sedan strök jag med en stämpeldyna över de sandpapprade ytorna.

Klart!

Sen var det bara att fixa en stängningsanordning oxå men det är en senare historia.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar