onsdag 4 mars 2015

Idag har jag lekt med färger, bakgrundsstämplar och många olika sorters dekorationer och skapat ett mixed media kort. Först målade jag bakgrunden vit och för att få matchande färger stämplade jag med stämpeldynan på locket till dynan och plockade upp färger med min pensel som jag också hade vit färg i. Ett jätte roligt sätt att använda sian stämpeldynor till mer!
 
Även fjärilar och trollsländor är målade med stämpeldynorna, denna gång med hjälp av en liten skumdutt, ni vet en sån där man har till ögonskugga.



Vimplarna är gjorda av mönsterpapper från You do, stora hjärtat är tillklippt från ett wellpappark. Under rosorna finns twist-blommor och jag har även dekorerat med fjädrarna och olika metall dekorationer.

Ovanpå bakgrunden målad med gesso och stämpeldynor har jag stämplat med bakgrundsstämplar från You do. Jag valde en svart Staz-on dyna för att lätt kunna måla på med mer gesso och färgglada stämpeldynor utan att riskera att smeta ut det svarta.





Detta mixed media alster var jätteroligt att göra och det kommer att bli fler framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar