tisdag 24 oktober 2017

Live life fully

Med ljuvliga papper från 13 @rts, dekorationer av papperslera och härlig chipboard från Wycinanka har jag gjort ett kort med foamiran blommor på.
Det finns många bra tutorials på nätet om hur man kan göra blommor och jag har valt att färga in mina med neocolor kritor. Anledningen till det är att det med kritor är lätt att få snygga och merkerade streck i mitten på blommorna och eftersom kritorna är vatten baserade är det lika lätt att stryka ut fårg på hela blomman med en pensel eller ett fuktat finger. Jag har även valt att sätta en tuss pistiller i mitten.
Jag har även använt pärlor på tråd som dekoration och titeln är stickers från 13@rts. Dom är tryckta på en genomskinlig matt yta vilket gör dom i princip osynliga.  
Lite vit splash ink och ostduk i botten tillsammans med curly moss ger både volym och ett sammanhållet intryck.
Allt material finns hos Fru Limegrön utom möjligen formarna för papperslera som tar slut lika fort som dom kommer in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar