onsdag 7 december 2016

I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut... Eller man kan ju hoppas det i alla fall...

I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut...  Eller man kan ju hoppas på det i alla fall. På mitt julkort idag har jag ingen tomte och kanske ingen skog heller men stämningsfullt tyckte jag att det blev i alla fall.


Jag har gjort marken med hjälp av minidistresser och himlen med 13@rts rainbow colors som jag mistade med mycket vatten. Bakom döljer en underbar mask med snöflingor, också den från 13@rts. Jag har använt moldingpaste för att få fram dem i masken.

Granen kommer från Wycinanka och är i två delar. Den undre fick sig en omgång av minidistresserna forest moss och mowed lawn, mest den senare. Topplagret täckte jag med vit gesso och så embossade jag stjärnan i guld på båda lagren.

Slutligen strösslade jag över lite tjockt vitt embossing pulver, och smälte det med rangers fantastiska embossingfön (som inte blåser så mycket så att pulvret blåser bort men blir galet varm ändå, och tyst är den också så jag inte stör familjen som tittar på tv strax bredvid )och stämplade och embossade God Jul med vitt vanligt embossingpulver.

Det var ett jätte kul kort att göra som faktiskt gick ganska fort.

Tack för mig för idag!
Wanel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar