onsdag 21 december 2016

Stjärnkort med mall!

Snart är det kört med julkort i år men någon dag till funkar det i alla fall om man lämnar över själv.

Jag såg ett snyggt stjärnformat kort på Pinterest men det hade ingen tutorial eller mall så jag fixade  en egen. Med den här mallen kan du få ut två kort på ett 12 tums scrapbooking papper och du kan dekorera med papper från 6" block.


Jag skrev ut mallen, klippte ut den och ritade av den på ett mixed media cardstock bara för att dom är så underbart tjocka OCH prisvärda. Sen var det bara att klippa och skära ut. Man kan förstås skriva ut direkt på pappret man vill använda om skrivaren klarar det men vill gillar inte riktigt tjockt papper och dessutom ville jag snåla på pappret vilket blir lättare så här.

Längs prickarna viker man bara. Då ser det ut så här när man är klar.






Jag ritade även upp en stjärna med det vikta kortet som mall på ett mönstrat papper och klippte några millimeter innanför så att vita kanten skulle synas. Jag skapade även kanterna för att snygga till dom lite.

Sen var det dags att fixa dekorationer. Jag stannade ut massor av kvistar från Tim Holtz dies och färgade in dom med stämpeldynsfärg.



Sen var det dags att montera. Några granar från Wycinanka fick en framträdande roll tillsammans med bär och pistiller som är på väg in i butiken.

God jul!!!


Här hittar du mallen som PDF och då blir det garanterat rätt storlek när du skriver ut. Länk till min onedrive. 

Och här finns den som bild så kan du justera storleken själv. Om den är max 15 cm bred så får du lätt plats på 6".







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar