tisdag 20 december 2016

Ljus i vårt hus

På det här kortet har jag verkligen lekt med de coola vattenfärgseffekterna dom man kan få med rainbow colors.

Först stämplade jag mitt motiv, ett ljus med blomma och kvistar, jag embossade det med genomskinligt pulver (kunde lika gärna varit vitt) och sen färgade jag in bakgrunden. Med färg som runnit av från bakgrunden så fyllde jag i blombladen extra för att de skulle skicka ut sig från bakgrunden.


Sen målade jag ljuset vitt med splash ink från 13@rts, gjorde lågan med glitterlim i orange och gult samt färgade mitten av blomman med glitterlim också. Lite glitterlim blev det på kvistarna också. Glitterlim är farligt! När man väl har börjat är det sååååå lätt att ta för mycket men jag tror jag stoppade mig i tid.

Slutligen duttade jag på lite liquid media med topparna av en tjock trubbig pensel och hade på gult pigment powder för att få fram ljuset från lågan.



Lite mera vit ink splash och en fotomatta i svart och så var kortet klart.

Vill du veta mer om hur jag gjorde bakgrunden kan du antingen kika på videon som jag gjort eller julkortet i blått med en svart gran på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar