fredag 10 maj 2019

Hur kommer man igång med Art journaling?


För ett bra tag sedan gjorde jag en att journal av reklam. En junk journal. För mig tog det bort svårigheter att börja på sidorna för när jag hade grundat en sida så vart jag redan igång. 


Här har jag grundat med vit gesso och sedan målat nästa lager med brun akrylfärg som jag spätt med mycket vatten. I kanterna har jag stämplat med flera olika stämplar för att rama in sidan.  I högra hörnet har jag stämplat med versa mark dyna och sedan borstat över med shiny powder i färgen Luster black som glänser i silver. 

Bilen är mistad med 13@rts pearl turquoise och det mörkare i kanterna är rainbow colors sky blue som jag blandat med lite vatten och lagt på med pensel. 

Slutligen la jag på små droppar av Gold Splash ink. 

Har ni några frågor så hojta bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar